onsdag, mars 01, 2006

Saker som skett sedan sist

(i urval)

- Jag har sett Brokeback Mountain, och ja... den är så bra som alla säger. För att vara en storfilm från Hollywood alltså. Lagom mycket sentimentalitet, lagom mycket storslagna vyer men framför allt - helt perfekt mycket kärlek.
- Hello Saferide spelade på News och jag tänkte inte gå men efter mycket vånda hemma i soffan så gjorde jag det ändå. Och det var nog bra. För hon var bra. Jättebra till och med. Den avskalna, opretentiösa och anspråkslösa framtoningen kombinerad med vardagsnära texter och trallvänliga melodier känns som ett lyckat koncept. I alla fall för mig. Att hon sedan har Tom Waits som inspirationskälla har inget med saken att göra...
- Söndag. Laleh och Kalle Haglund på Storsjöteatern i föreställningen Vem har lurat alla barnen. En performanceföreställning i ord och ton som trängde in i varje por på kroppen. Se den om ni kan...
- Poetry Slam i måndags. Fyra poeter. Två dueller. Halvtråkig publik. Jag som jury. Det kliade lite i scennerverna, kanske gör nåt åt det nästa gång. Eller ännu nästa.
- Jag har varit på några akupunkturbehandlingar och förhoppningsvis ska det ge resultat. Det tvingar mig ur sängen varje morgon i alla fall. Och jag får en timmes promenad varje dag, kan ju inte vara illa. och 40 minuters avslappning kan ju inte heller vara så dåligt. Så.. jo det är nog bra med akupunktur.
- Och ja, jag erkänner. Jag har sett de två första deltävlingarna av melodifestivalen och jag gissade faktiskt rätt på de bidrag som gick vidare. Det kanske bor en liten schlagerprins i mig ändå... men definitivt inte lika mycket som en viss schlagerprinsessa.

Dagens lunch: Ris och sesamnuggets. Tråkigt men snabblagat.