måndag, december 26, 2005

Äta bör man...

Blev påmind om att mitt en-dag-i-veckan-bloggande höll på att spåra ur så... jag hoppas att du är nöjd nu Liza ;-)
Finns egentligen inte så mycket att säga. Julen är över och det är bara bra. Trodde det skulle bli lugnt och skönt men det blev mest bara tråkigt. Har inte gjort så mycket mer än packat och ätit och kollat på teve.
Träffade Jennie i fredags och när jag gick hem därifrån hade jag med mig en påse full med diverse läckerheter. Hennes mamma, som varit vegetarian i 25 år, verkar ha som uppgift att göda mig med både det ena och det andra. Det här fanns i påsen...
- Mauds vegetariska festbullar (köttätare: tänk köttbullar fast godare!)
- sojakorv
- frukt (clementiner)
- Jennies mjuka tunnbröd (mmmm!)
- cider (alkoholfri)
- Mauds vegetariska pölsa
- Mauds stora pepparkakor (tänk stora och höga, fast hårda!)
- Jennies julgodis (chokladdraperade valnötskärnor med marsipan!)

...och magen har blivit gigantisk.

Två nätter kvar i Lit.