måndag, december 12, 2005

Födelsedagar

Jag var på Petters 30-års fest i lördags. En trevlig tillställning med mycket god mat - indisk currygryta, hemmagjord chutney (mums!) och naan-bröd - och trevliga människor. Gästerna bestod till en stor del av telemark-åkare, men jag hade tur och hamnade bredvid ett brokigt sällskap bestående av en f.d. muf-ordförande, en träslöjdslärare och en kristen miljökämpe. Samtalet kretsade kring alla tänkbara och otänkbara ämnen men det kanske mest intressanta var ornitologi som voyeurism (!).

I söndags fyllde Henrik år och då bjöds det på olika varianter av mangopaj i Hökbäck. Samt det fantastiska kortspelet Munchkin. Ett slags rollspel där det går ut på att besegra det ena bisarra monstret efter det andra - som t.ex. Large Angry Chicken eller Stoned Golem - med hjälp av utrustning vi bara kan drömma om - Horny Helmet och Chainsaw of Bloody Dismemberment exempelvis. Fantastiskt roligt! Det spelas spel alldeles för sällan. (Såvida det inte handlar om poker alltså!) Det måste rådas bot på tycker jag... Finans nån dag kanske? Nån?

Apropå födelsedagar - om ett år förutsätter jag ett stort partaj, Henrik. Minst lika bra som 30-årsfesten för ett år sedan. ;-)

Många bra spelningar den här veckan; Svenska Akademien på torsdag, Christian Kjellvander på fredag och Hoven Droven på lördag... Lyckas jag se två får jag vara jag nöjd.

1 Comments:

Blogger Henrik P said...

Bah! Naturligtvis blir det stort partaj!
Större, bättre, snyggare, mer röj och mindre dansbandsmusik! ;)

1:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Home