måndag, december 05, 2005

Bland flyttlådor och tankar

Mindre än en månad kvar...

Tre år i Lit är nog längre än jag någonsin har bott på en plats, sedan jag bodde hos mamma alltså. Funderar över om det är min rastlöshet som gör att jag rör på mig den här gången. Intalar mig själv och andra att flytten till stan bara handlar om bekvämlighet och att förbättra mina förutsättningar. Jag har ju trots allt den största delen av mitt liv i Östersund - även om en stor del av mitt hjärta alltid kommer tillhöra Lit. Men tänk om det bara är en ursäkt för att få röra på sig, ett uttryck för att jag aldrig blir riktigt nöjd. Jag tror inte att det är så, inte den här gången. Jag är nöjd... tror jag.

Det har varit en rörig vecka, inuti och utanpå. Har inte pluggat som jag borde vilket gör att denna sista-veckan-innan-tentan till största delen antagligen kommer att spenderas i bibilioteket på universitetet. Men känner jag mig själv rätt så kommer jag nog inte att kunna motstå den frestelse ett parti poker erbjuder. Och på torsdag spelar ju Mihra på Kåren. Och på lördag fyller ju Petter 30. Och på söndag fyller ju Henrik 29. Och Karin. Suck... hur ska det här gå ihop?

Inuti är det också rörigt. Många tankar och känslor som far. Jag vet inte vad det betyder. Jag vet inte om jag vill ta reda på det. Jag vill ta reda på det. Snart. Sen...

Glöggfest hos Ida i Österåsen i lördags. Det var bra. Oj, vad bra det var. Anna var där. Henrik och Malin också. Länge sen vi, det gamla Litsgänget, var samlade.

Hittade en kul grej på Henriks blogg. De här länderna har jag varit i... Hmm, har ju inte varit utanför Europa. Nån som vill följa med?


visited 10 countries (4%)
create your own visited countries map