torsdag, mars 16, 2006

Äppelkaka och swot-analyser

Idag är döden närmare än vanligt. Höll på att bli påkörd av en likbil i korsningen Stuguvägen-Odensalagatan. Det var nog mest mitt fel.

Veckan har annars varit bra, för det mesta. Vi är färdiga med grupparbetet som är en SWOT-analys av en företagshälsovård i Östersund. Och även om jag inte är helt nöjd så bortser jag från det och nöjer mig med att jag har klarat mig genom det.

Helgen gick i samvarons tecken. Med fint besök, både långväga och från närmare håll, hade jag något slags inflyttningskalas där äppelkakan fick en helt ny innebörd. En delikat kreation som jag är oerhört nöjd med. Där var också hundar och ungar och en mycket skön stämning. Kul att du var här. Chokladbollarna var bra också!

I inflyttningspresent fick jag av Robert Och Tone en liten burk med jättesmå voodoo-liknande dockor som ska läggas under kudden när man är orolig. Jag prövade i natt. Alla fick trängas under huvudet och om jag ska vara ärlig så föredrar jag nog ändå levande sällskap i sängen...

Även Karin, Paddy och Liam kom förbi med en burk vinbladsdolmar i present. Det var bra att träffa dem med tanke på att de snart flyttar till Göteborg... Det är en stor sorg och förlust, både för mig personligen och för Östersund. Men jag försöker samtidigt vara glad för deras skull. De får närmare till Dublin och Paddy får en större chans att hitta nåt jobb. Och jag får ännu en anledning att åka till Göteborg... Inte så illa när jag tänker efter.

För övrigt ska Paddy till Liverpool pch spela tillsammans med Marmelade Souls på en internationell pop-festival i maj. Om nån generös person vill ge ett resebidrag till undertecknad som skulle må mycket bra av en musikresa till Beatles hemstad så går det bra att sätta in pengarna på mitt konto. Tack på förhand.

Och ikväll förärar en interntationell poetry slam-mästare Östersund. Det ser jag fram emot.

2 Comments:

Blogger Liza Viktorsson said...

Kan du inte publicera receptet på den numera så berömda äppelkakan? I så fall lovar jag att även offentliggöra hur man gör de fantastiska chokladbollarna!

11:42 fm  
Anonymous Anonym said...

Vad synd att jag inte hann/orkade/ valfritt alternativ komma på kalaset :-( Dolly skulle åka till Hälsingland, och det var problem med lastning osv. Sen var det kört. Bra att ni hade det treeeevligt!!

3:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home