onsdag, november 16, 2005

Helgens bravader

Så här var det...
Fredag: Eftersläpp på Dalwhinnies. Alla var där. Nja, inte riktigt men förutom avtryckens frontpoeter, det vill säga undertecknad och Henrik, så var några av poetry slam-rörelsens galjonsfigurer på plats; Eric Pauli Fylkeson, Margareta Hammar och Robert Singleton. Anslöt gjorde även kamraterna Magnus och Karin. Det blev en mycket lyckad avslutning på en mycket fin kväll. Det blev även en mycket fin början på en lång och intensiv helg...
Lördag-söndag: Poesikurs med ovan nämnda Fylkeson. Jag håller med Henrik om att förra årets kurs kanske gav något mer när det gäller personlig feed-back, å andra sidan är Eric själv väldigt inspirerande så kursen gav mig ändå något. Kvällarna gick åt till en djuplodande penetrering av kortspelet bridge. Ett bra komplement till Texas hold ém.
Måndag: Akustiska Avtryck på Länsbiblioteket. Det gick bra. Det kändes som att de senaste gigen gav utdelning. Nästa veckas miniturné till Stockholm och Tollare förväntar jag mig bli en höjdare. Framträdde gjorde även Eric och en recension av hans framträdande kan du läsa här
Sen bridge även denna kväll...
Tisdag: Östersunds favorittrio Mihra är på turné med Länsmusiken. Igår gjorde de ett återbesök på Klubb SAM på Potatisbaren efter ett år och de har aldrig låtit bättre! Varje beståndsdel som gör Mihra så unika får sin berättigande plats... där finns stråkarna, körerna, de vackra harmonierna och sången. Nu finns de även på skiva. En stark rekommendation, även om de bör upplevas live för att få den riktigt magiska känslan. Efter spelningen fick jag lift med cellisten Katarina till Arctura där jazztrion Jets hade releasefest. Tydligen missade jag årets entré... orkestern hissdes ner på utsidan, 55 meter över marken, och hängde således utanför de stora panoramafönstren som vetter mot hela Östersund, Frösön och bortom detta, fjällvärlden! Där "släpptes" deras nya skiva. Kan bli årets snackis i kulturkretsarna...