söndag, november 27, 2005

Avtryck on tour

Akustiska Avtryck har varit på turné. Ett framträdande dock men ändå. Vi besökte Tollare Folkhhögskola i Nacka i fredags och hade en liten workshop med några deltagare som fick musik till sina texter. Därefter hade vi ett eget framträdande på knappt en timme. Det gick otroligt bra. Mycket positiv energi och en väldigt tacksam publik att läsa inför.
Att det var Tollare gjorde ju saken lite extra speciell för mig eftersom jag fortfarande har en stor del av mig själv kvar på den skolan. Synd att vi inte har några fler spelningar inbokade, börjar få upp ångan nu...
Hälsade på min syster i Västerås därefter. Vi ses inte så ofta nu för tiden, men det känns alltid skönt på nåt sätt att komma dit. Även om jag lätt blir lite rastlös och vill vidare...
Var sen på Lizas 47 årskalas i Örebro igår. Nu blev hon ju inte 47 ensam utan hade sällskap av hennes kamrat Kristina som delade födelsedagsfesten. En trevlig tillställning med mycket musik och dans (har bland annat lärt mig fuska i magdans!) och god plockbuffé. Önskar jag kunde träffa Liza lite oftare, hon gör mig glad. Angelica var där också, det var bra. Kvällen avslutade med sen nattfilm i Lizas soffa. Har lärt mig ett och annat om ytterväggar också...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är glad att du hälsade på. Ska börja plugga på om feng shui - hade inte förstått att det var så viktigt sånt där. =)

3:06 em  
Blogger Henrik P said...

Jag förväntar mig som sagt redovisning av magdanskunskaperna nu... ;)
Kanske på glöggaftonen på lördag?

5:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home