onsdag, november 02, 2005

Affärsredovisning up my ass

Länge sen jag bloggade nu. Det känns som att jag borde ha nåt vettigt att säga om jag nu ska säga nåt. Det kanske jag har, men det tycks bara inte vilja komma ut. Ungefär som diktandet nu för tiden. De sitter liksom fast. Orden.

Tenta nästa vecka. Affärsredovisning. Visste ni förresten att värdeminskningsavdrag för ett visst beskattningsår, enligt Inkomstskattelagen, får göras vid räkenskapsenlig avskrivning med högst 30% och vid restvärdesavskrivning med högst 25% per år av avskrivningsunderlaget? Inte? Inte jag heller... Och ärligt talat har jag ganska svårt att bry mig om det för tillfället. Debet till vänster, kredit till höger, så mycket fattar jag. Tillgångar = skulder + eget kapital, det fattar jag också men vad bokslutsdispositioner har för betydelse för resultaträkningen kan jag bara inte förstå.
Förra kursen gick bra. Mot all förmodan kvitterade jag ut ett VG på hela kursen trots endast ett G på tentan. Och så mycket tror jag faktiskt inte att jag flirtade med föreläsaren...

Spelade poker igår. Igen. Med kursare den här gången. Plus Robert och Kent naturligtvis. Nio stycken. Jag var den andre att åka ut. Nog pratat om det.

Dagens skivtips: Neil Young & Crazy Horse - Rust never sleep

1 Comments:

Blogger Liza Viktorsson said...

Vad du bloggar sällan. Du borde blogga om vilken trevlig helg det var. Sen borde du komma till örebro på fest också =)

8:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home