lördag, oktober 15, 2005

Etablerad författare?

För övrigt har jag uppenbarligen blivit omnämnd som etablerad författare av ÖP. Vad det egentligen handlar om är att jag medverkar med en dikt i en bok producerad av Kulturskolans kurs i Kreativt skrivande. Anledningen är att jag besökte denna kurs vid ett tillfälle för att prata om dikter och att framföra poesi. Kul att se sig själv publicerad i alla fall. Även om jag fortfarande föredrar att publicera mig själv live på scenen.

Har tillbringat eftermiddagen idag med att repa inför kommande arrangemang med Akustiska Avtryck, en konstellation bestående av mig själv och Henrik Perälä samt musikerna Karin Blom, Paddy Lawless och Niklas Sundin. Jag återkommer om detta...

Hittade en rätt bisarr flashmovie byggd på Tom Waits Cemetry Polka från skivan Rain Dogs (1985).

Dagens skivtips: Introducing... Hello Saferide

3 Comments:

Blogger Henrik P said...

Det avslöjade du aldrig, att du hade en dikt med i boken! Trodde bara du varit där och föreläst eller liknande.
Att ÖP ger dig det epitetet är väl för att de läst innantill, i bokens förord. :) Det är ju bara att tacka och ta emot.

Är Hello Saferides texter verkligen nåt att hänga i julgranen?

10:17 fm  
Blogger Henrik P said...

Cemetry Polka var ju grym! ;) Låter som en grundsten i Kaizer Orchestras influenser.
Inte var väl den låten med på Tom Waits-skivan jag lånade av dig?

11:11 fm  
Blogger Jimmy said...

"Have you ever had the feeling
no one really knows what yo're all about
And when you try to show them
They all have things to do tonight"

Inte så illa textrad om jag får säga min mening. Annars väger Hello Saferides musik upp de kanske inte helt briljanta texterna. Men det är nära, och det är vardagsrealistiskt. Gillar sånt.

10:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home