onsdag, september 28, 2005

Student-SM

Efter några veckors flitigt pokerspelande kring köksbordet var det så dags för de stora borden. Student-SM i Texas Hold ém! Fast det låter mer glamoröst än vad det egentligen var. Egentligen rörde det sig bara om en slags reklamkampanj från en av de ledande spelsajterna på nätet, ska inte säga vilken, som åker runt i landet och erbjuder pokerspel in real life för en ringa slant. Dock utan vinster, annat än äran. Detta på grund av vissa begränsningar från lotterinspektionen.

De var ca 25 spelare som kom till O´Learys denna eftermiddag för att på tre borde göra upp om segern. Tyvärr gick jag aldrig så långt som till finalbordet. Jag gjorde bort mig genom att i sista given checka mig genom både floppen, turnen och rivern och slutade på två par - kungar och sjuor. En fin hand. Dock låg det fyra klöver på bordet och vi var två kvar om potten. Jag bestämde mig, mycket övermodigt att gå all-in, inte så mycket, 1200, mot min motspelare som hade betydligt fler marker än mig. Han synade naturligtvis och la upp en fin färg med ess på topp. Hade jag läst spelet lite bättre, skulle jag naturligtvis ha lagt mig i det läget. Eller gått all-in direkt efter floppen för att kanske ha tvingat ut honom.

Ja ja... Så slutade mitt student-SM för denna gång. Men jag är snart med i matchen igen.

För övrigt blev Kickans födelsedagspresent aktiverad i måndags. Lits-klanen intog därmed Lilla Siam, en mycket genuin och dekorativ thailändsk restaurang i Östersund, för att bjuda vår käre Kickan på en fin middag. Med efterrätt. En bra present från oss alla... till oss alla.

1 Comments:

Blogger Henrik P said...

Jag tror att platsannonsen för uppvisningspokerspelare ligger kvar... passar ju dig som handen i handsken, vid det här laget.
Det är ju extra publikvänligt och spännande med många all-in's... ;)

5:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home