tisdag, september 06, 2005

Poetry ´n beat

Fick inspelningen idag. Fast det är egentligen bara råmaterial, den ska mixas till lite innan den är helt klar. Och vad är det då för inspelning jag pratar om?
Som en del kanske vet så medverkade PoesiRum under Yranveckan tillsammans med stans hip-hop och beatskapare
Kape. Förutom att arrangemanget som sådant blev ett lyckat inslag på gågatan, så bestämde jag och Gustav att vi borde fördjupa samarbetet. En inspelning gjordes i bunkern på Tingshuset och nu har jag den första mixen i min hand. Jag är nöjd, mycket nöjd, även om live-framförandet gav en fylligare känsla med både melodica och scratch. Men som sagt, detta är bara råmaterialet...

För övrigt har dagen bjudit på lunch med Magnus, en kopp te på Permans där jag intervjuades för ett skolarbete (det skulle vara någon som sysslade med kultur!) samt lite utvärdering av lördagens HöstHäppening.

Imorgon... första föreläsningen. Länge sen jag var så här omotiverad inför studier.

1 Comments:

Blogger Henrik P said...

Kul med studioinspelning. Jag ska också göra besök hos Kapar'n framöver.
Ska bli intressant.

11:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home