söndag, september 04, 2005

Mersmak

PoesiRum tillsammans med Klubb SAM (Småskalig akustisk musik) och diverse jazz- och kammarmusikföreningar gjorde gemensam sak på Storsjöteaterns Studioscen i Östersund igår kväll. Tanken med galan, som gick under namnet Fem Fria Föreningars HöstHäppening, (skulle också kunna ha hetat Allvarliga Allitteratörers Afton ;) var att manifestera föreningarnas verksamhet och slå ett slag för kulturen i Östersund. Närmare ett hundratal besökare sökte sig till teatern. De musikaliska inslagen toppades av affischnamnet http://www.bluemountainboys.com/ som gjorde ingen besviken med sitt klassiska bluegrass-sound. Mersmaken kryper under skinnet på mig...
Och jag läste några dikter. Nya. Utan musikaliskt komp. Det var väldigt länge sen jag läste dikter utan musik. Bortsett fån Poetry Slam tävlingarna i våras då. Det var svårt eftersom det inte fanns den musikaliska ramen att luta sig emot, läsningen försvårades ytterligare av att jag valde två helt nya dikter som ännu inte hade hittat sin röst. Förutsättningarna var alltså inte de allra bästa. Desto större utmaning tänkte jag. Och så här en dag efteråt känns det som att jag gjorde en av mina bättre läsningar! Mersmaken kryper under skinnet på mig...
Kvällen avslutades på Dalwhinnies i ett gott sällskap. Och mersmaken kryper under skinnet på mig...

Några dagar kvar nu innan det är dags att bita i kunskapens sura äpple - Företagsekonomi. En kurs som bjuder på en stor överraskning, positiv eller negativ vet jag ännu inte.
Mersmak?

1 Comments:

Blogger Henrik P said...

Ibland ska man nonchalera den mersmak som är sötast, och hänge sig åt den som smakar beskt nu men ger mest fallfrukt nästa sommar...

11:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home