fredag, november 17, 2006

Körkortstillstånd

Verkligheten är inte alltid så enkel som man skulle kunna önska men den är nästan alltid ironisk.

Efter jul ska jag börja jobba som Plural-coach i Jämtland och då det är arbete som kräver en viss mobilitet så tänkte jag en gång för alla ta tag i den här körkortsbiten. Det visade sig inte vara så enkelt som jag trodde. Tillståndet kan ges först efter att jag inkommer med ett läkarintyg grundat på sex månaders observationstid. Det betyder att mitt Plural-vikariat med största sannolikhet har löpt ut innan jag ens har hunnit börja övningsköra. Nåja, eftersom jag är världens bästa bussåkare så kanske det ordnar sig ändå.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Optimist. Jämtlands län är stort och saknar istort sett bussförbindelser med Ösd efter 1800. Med undantag utmed E45 / RV45 som Strömsund till Sveg. Sedan sker nästan allt kulturliv på helger & kvällar.

Du har nog snart lärt dig vart man övernattar billigt. I alla större orter.

Av erfarenhet vet jag att det krävs bil, för att upprätthålla ett kulturliv. Speciellt utanför Östersund.

7:45 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, mer kollektivtrafik till folket!
Bussen är ett underskattat färdmedel!
Helt rätt att kulturen slår ett slag för miljön, i dessa bistra klimattider!

11:49 em  
Blogger IKMK said...

Åjåjåj, det händer grejer..

3:49 em  
Anonymous Anonym said...

Lycka till m körkortsbiten mannen :) O grattis i efterskott!! Trots allt besvär m att dokumentera omgivningens födelsedagar är jag tydligen en patologisk högtidsglömmare (jag minns Jesus födelsedag o min egen..)

Hoppas dagen var fin :)

Kramar

/Irene

7:31 fm  
Blogger Jon Söder said...

EU-moppe! (trimmad med dubbdäck)

11:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Home