torsdag, juni 22, 2006

Restaurangplaner

Av någon anledning verkar det vara så att ju längre tid jag väntar med att uppdatera bloggen, desto mindre finns att skriva om...

Idag kommer Robert hit. Han ska öppna restaurang. Och jag ska hjälpa honom. Vi ska göra planlösningar, investerings - och kostnadskalkyler, matsedlar osv. När vi är klara kommer vi att kunna ta emot hundratals lunch- och fikagäster. Det kommer finnas goda utvecklingsmöjligheter med representationsmiddagar och catering. Och Robert kommer vara ytterligare ett steg närmare titeln "chef of the year". Det handlar alltså om ett skolarbete och vi tänkte att mina företagsekonomiska kunskaper kunde komma väl till pass. Det är klart jag ställer upp.

Midsommarafton imorgon. Grillning i Hökbäck (länge sen) och sommarnattspoesi i Sommarhagen på Frösön. Kan bli en fin dag med kära återseenden.

Och jag har bestämt mig - inget Urkult i år. Jag är ledig två veckor, en av dem ägnas åt Yran och under den andra ska jag ta mig söderut. Jag behöver det känner jag. Det finns människor jag behöver träffa.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sörjer att jag inte kunde se er igår :/ Fick ingen som kunde täcka min natt före åtta på kvällen o det kändes stressigt att pila ut till Lit o sen in igen när jag ändå skulle upp o jobba i morse. Hörde att det var mkt trevligt iaf :)
Trist att du skippar urkult. Har aldrig varit dit men har just köpt biljett. Hoppas på fintväder o lite andlig spis. Jag behöver komma bort (varför behöver man alltid lämna sitt hem för att hitta sitt jag?)

Kram vännen!

8:49 em  
Anonymous Anonym said...

Men Jimmy, du får väl uppdatera oftare då... =)

10:32 em  
Anonymous Anonym said...

Excellent, love it!
high risk merchant accounts http www.siteranking.com Online merchant account application

1:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home